Oplaadinfrastructuur

Onze kracht: expertise en innovatie

Bluekens EV is uw full service-partner voor alle zaken rondom uw elektrische voertuig. Wij bieden u niet alleen de juiste tool voor uw werk, maar geven ook advies over het opzetten van uw laadinfrastructuur voor het laden van de voertuigen. Van eenvoudig tot complex. Profiteer van de uitgebreide kennis van onze experts en de partnerships die we op dit gebied zijn aangegaan.

Elektrische voertuigen vragen om anders denken. Het opzetten van een laadinfrastructuur gaat gepaard met plannen maken, coördinatie en de mate van inzet van de voertuigen. Kortom het gaat om de totale keten. Professionele begeleiding van het totaalplaatje is een van onze kerncompetenties. Het is expertise die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld en geperfectioneerd tijdens de installatie van laadinfrastructuur op verschillende locaties. Van A tot Z.

We helpen u graag om uw individuele wensen te vervullen, luisteren naar uw vereisten en ontwikkelen de perfecte oplossing samen met een sterk team van ervaren partners ter plaatse bij u op locatie. Waarom we dit doen? Wij willen dat u met uw StreetScooter op ieder gewenst moment aan het werk kunt.

AC-laadsysteem

Een StreetScooter wordt opgeladen met wisselstroom. Het opladen van uw voertuig is eenvoudig en gemakkelijk: sluit het netsnoer aan, vergrendel uw voertuig om de kabel te bevestigen en het laadproces te starten. De stekkers voor het opladen van elektrische voertuigen zijn gestandaardiseerd in Europa. Een type 2-stekker wordt gebruikt voor normaal laden met wisselstroom (AC-laden). De ingebouwde oplaadeenheid converteert de wisselstroom naar gelijkstroom. Onze StreetScooter-modellen hebben standaard een AC 2-lader met 12 A (230 V) als standaardfunctie.

BLUEKENS EV EN 1ST IN CHARGE

Intelligente laadstroomoplossingen

Een van de partners van Bluekens EV is 1st In Charge. 1st In Charge wil elektrisch laden voor haar klanten zo eenvoudig en rendabel mogelijk maken. De Cube is een uniek eigen laadstroomoplossing en 100% Nederlands. 1st In Charge maakt haar eigen hardware, software & design en is volledig verantwoordelijk van productontwikkeling en design tot productie.

Modulair uitbreidbaar

Het systeem is opgebouwd uit een EVI (Electronical Vehicle Intelligence) en de Cube (het oplaadpunt). Op één EVI kunnen tot 100 Cube’s aangesloten worden. Hierdoor kunt u gemakkelijk modulair uitbreiden zonder bij iedere laadaansluiting een nieuw energiedistributiesysteem aan te kopen.

Met EVI wordt de krachtstroom verdeeld over de Cube’s. Zo wordt de krachtstroom van de Cube waarvan de elektrische auto al volledig is opgeladen doorgestuurd naar de overige Cube’s. Zo behaalt u een optimaal rendement over uw oplaadpunten.

In de zakelijke markt worden de EVI en de Cube’s op een plek naar uw wensen geplaatst. Het is een modulair systeem en op bijna alle ondergronden te plaatsen. 1st In Charge denkt met de klant mee en is in staat om de oplaadpunten te personaliseren.

Verrekenen van de geladen stroom

1st In Charge kan de data-afhandeling en de benodigde verrekeningen met de leveranciers verzorgen. U kunt ervoor kiezen om enkel specifieke laadpassen toegang te geven tot uw oplaadpunten, maar u kunt ook verschillende tarieven instellen voor medewerkers en/of bezoekers. Zo kunt u de gemaakte kosten specifiek doorbelasten aan de juiste partij. De backoffice registreert alle geladen kWh’s per laadpas. Er word geregistreerd waar er wordt geladen, hoe lang/ welke tijden er wordt geladen en tegen welk tarief er wordt geladen.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over StreetScooter? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.