Reshare: CO2-neutraal kleding inzamelen met StreetScooter

Reshare van het Leger des Heils zamelt sinds 2006 kleding en textiel in voor hergebruik. Goede logistiek is belangrijk voor een zo klein mogelijke CO2-footprint. Reshare heeft daarom ook een StreetScooter Work in bedrijf, waarmee CO2-neutraal kan worden ingezameld.

Het Leger des Heils is wereldwijd actief met inzamelen en verspreiden van tweedehands kleding. Onder de naam Reshare heeft het Leger een complete logistiek en efficiënte bedrijfsvoering. Er wordt volop ingezet op alternatieve brandstoffen en nieuwe vervoersconcepten om ook de logistiek zo duurzaam mogelijk te maken, en waar mogelijk CO2-neutraal.

Zo heeft Reshare ook gekozen voor een StreetScooter Work. Dit volledig elektrische concept is in eerste instantie ingezet in Utrecht om verspreid staande kledingcontainers te legen. “Het project in Utrecht was tweeledig”, vertelt Arne Hobo van het Leger des Heils. “We wilden de StreetScooter testen in de binnenstad en tegelijkertijd een nieuw systeem van sensoren die een automatisch signaal afgeven wanneer een kledingcontainer 80% vol is. Binnen het project wilden we het aantal vervoersbewegingen zo minimaal mogelijk maken. De StreetScooter deed het goed.”

Soepel en geruisloos

“De StreetScooter Work is zeer robuust in bouw”, vervolgt Hobo. “Hij rijdt soepel en is uiteraard geruisloos. We zoeken voortdurend met onze partners naar nieuwe mogelijkheden om de volledige keten van textielinzameling en -verwerking beter te maken. De StreetScooter draagt bij aan verduurzaming van ons wagenpark. Het is een CO2-neutrale manier om kleding in te zamelen die volledig in onze doelstelling past.”

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over StreetScooter? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.